Türkiye’nin en değerli markaları belli oldu: THY zirvedeki yerini korudu
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in araştırmasına göre Türk Hava Yolları (THY), “Türkiye’nin en pahalı markaları” sıralamasında geçtiğimiz 4 yılda olduğu gibi bu yıl da bir markayla üst sıralardaki yerini korudu. değeri 2 milyar dolar.
Brand Finance, 2023 yılı için “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 100” araştırmasını tamamladı.
THY, 2019, 2020, 2021 ve 2022 yıllarında olduğu gibi 2 milyar dolarlık marka değeri ile listede ilk sırayı aldı. marka değeri bir önceki yıla göre yüzde 26 arttı.
Arçelik ve Vestel de yerini aldı
THY’yi 1 milyar 500 milyon dolarla Arçelik izledi. Vestel ise 927 milyon dolarlık marka değeri ile üçüncü sırada yer aldı.
Garanti BBVA bir önceki yıla göre 3 sıra yükselerek 767 milyon dolar ile 4. sırada yer alırken, İş Bankası 736 milyon dolar ile 5., 589 milyon dolar ile BİM 6., 560 milyon dolar ile Ziraat Bankası 7., Ford Otosan 543 milyon dolar ile 8. sırada yer aldı. milyon dolar. İnci, Turkcell 532 milyon dolarla 9’uncu, Akbank 490 milyon dolarla 10’uncu sırada yer aldı.
Bu yıl çeşitli iş kollarından 3 yeni marka listeye dahil oldu. Şölen, Ege Profil ve Desa listeye girmeyi başardı.
İlk 100 markanın değerlerinde en yüksek artış yüzde 153 ile Aktifbank ve yüzde 101 ile Anadolu Isuzu’da gerçekleşti.
Söz konusu dönemde marka değerinde en fazla düşüş yüzde 64 ile Aytemiz’de yaşandı. Bu markayı yüzde 61 ile Anadolu Sigorta, yüzde 56 ile Brisa izledi.
Brand Finance Türkiye Müdürü İlgüner, araştırma sonuçlarını değerlendirdi.
100 markanın toplam değeri 16 milyar dolara yaklaştı
İlgüner, en pahalı 100 markanın toplam değerinin 15,6 milyar dolar olduğunu ve neredeyse geçen yılın fiyatına (16 milyar dolar) yaklaştığını söyledi.
Araştırmanın başladığı 2007 yılına göre son 3 yıldır üst üste toplam değer kaybının devam ettiğini belirten İlgüner, Türk lirası ve markalar olarak firmaların marka değerlerinin istenilen seyire gelebileceğini belirtti. kendileri bir bedel kazanırlar.
Ilgüner, 20. Yılına giren ve 384 markanın yer aldığı pahalı markalar ile cari açığa olumlu etkisi olması gereken değerli markalar için Turquality çalışmalarının artırılması gerektiğine işaret etti. ‘Marka Türkiye’ girişimleri de bu amaçla bütünleşik strateji ve politikalar üretme sürecini harekete geçirecektir.” dedi.